Te skuteczne ćwiczenia mogą pomóc Ci pozbyć się bólu szyi i głowy

Problemy z kręgosłupem szyjnym to częste problemy zdrowotne.

Spondyloza szyjna to kolejny powszechny problem. Wynika to z degeneracji kręgosłupa. Osoby prowadzące siedzący tryb życia są bardziej narażone na zmiany w stawach międzykręgowych i kręgowych.

Spondylozę można się również nabawić z:

  • Otyłości,
  • Urazy kręgosłupa szyjnego
  • Kręgosłup szyjny jest najlepszym obszarem do operacji
  • Predysponujące czynniki genetyczne
  • Oto główne objawy.
  • Ból ramion i szyi
  • Bóle głowy, migrena,
  • Promieniujący ból do ramienia lub barku.
  • Sztywność w szyi
  • Zawroty głowy.

Ćwiczenia, które należy wykonywać

Możesz pozbyć się podobnych problemów wykonując kilka prostych ćwiczeń. Połóż ręcznik na szyi i rozgrzej ją. Dzięki temu rozluźnisz mięśnie szyi.

Ćwiczenie 1

Połóż dłonie na ziemi, a następnie usiądź w pozie tureckiej. Trzymaj plecy prosto. Powoli odchyl głowę do tyłu podczas wdechu. Tak daleko do tyłu, jak to tylko możliwe. Przy wydechu wykonaj ruch do tyłu. Można to powtórzyć 5-10 razy.

Ćwiczenie 2

Zachowaj pozycję, w której się znajdowałeś. Ręce trzymaj za głową. Weź głęboki oddech i powoli wyciągnij głowę do góry.

Ćwiczenie 3

Teraz utrzymaj tę pozycję. Twoje prawe ramię powinno być uniesione, a lewa ręka powinna spoczywać na skroni. Weź głęboki wdech i trzymaj głowę wysoko. Powtórz to jeszcze przez pięć razy. Następnie przechyl głowę na prawe ramię i kontynuuj ćwiczenie. Powoli obróć głowę do tyłu i zrób wydech.

Powoli odchyl głowę i chwyć dłońmi za obojczyk. Przeciwną stronę można wykonać tą samą techniką.

error: Treść zabezpieczona !!