Jedz te produkty, by żyć dłużej. Oczyszczają tętnice i chronią przed atakiem serca

Zastanawiasz się co zrobić, aby mieć zdrowe tętnice i zapobiegać zawałom serca? Słusznie!

Schorzenia układu krążenia są jedną z najczęstszych przyczyn zgonów. Co jest ich przyczyną? W dużej mierze – zła dieta, ale także stres czy brak ruchu.

Całe szczęście, że możesz zapobiec tym poważnym schorzeniom w prosty sposób – jedząc zdrowiej! Oto 18 produktów „must have” – koniecznie umieść je w swojej diecie jeśli chcesz dbać o zdrowie swojego serca:

 1. Kawa – tak, dobrze czytasz!

Oczywiście nie namawiamy do nałogowego picia tego napoju, ale poranna kawa może zmniejszyć ryzyko zawału nawet o 20 %. To jak, kawka z rana?

2. Zielona herbata – z pewnością o jej zdrowotnych właściwościach słyszał już każdy.

Przeciwutleniacze zawarte w tej herbacie przyspieszają metabolizm tłuszczów i zmniejszają wchłanianie cholesterolu. Pij na zdrowie!

3. Sok pomarańczowy – wypij dziennie dwie szklanki tego soku i nie martw się o zdrowie swojego serca.

Napój ten skutecznie obniża ciśnienie krwi i dodaje energii. Naturalny sok z pomarańczy to również świetne źródło przeciwutleniaczy i oczywiście witaminy C.

4. Ryby – powszechnie wiadomo, że ryby są bardzo zdrowe!

Dziki łosoś jest świetnym źródłem zdrowych kwasów tłuszczowych, które pomogą obniżyć poziom cholesterolu. Możesz też śmiało sięgnąć po makrelę, śledzia albo tuńczyka!

5. Kurkuma – lubisz tę przyprawę?

Świetnie się składa – kurkuma pomaga w stanach zapalnych, zapobiega również odkładaniu się tłuszczu w organizmie.

6. Cynamon – kolejna wartościowa przyprawa!

Miłośnicy cynamonu nie muszą się martwić zatkanymi żyłami! Przyprawę tę możesz dodać do słodkich deserów, kawy, herbaty czy sosu.

7. Mąka razowa

Brązowy ryż, płatki owsiane czy chleb razowy – tyle możliwości, tyle korzyści zdrowotnych! Mąka w nich zawarta jest bogata w błonnik i korzystnie wpływa na metabolizm.

8. Algi

Regularne spożywanie tych bomb witaminowych może obniżyć poziom cholesterolu nawet o 15 %! Algi pomagają w regulacji ciśnienia krwi, są świetnym źródłem przeciwutleniaczy, białka i minerałów.

9. Orzechy – połowa garści orzechów dziennie i masz szansę poprawić swoją pamięć!

Ale nie tylko! Orzechy zawierają również zdrowe tłuszcze. Tylko nie przesadź – oprócz tego są bardzo kaloryczne!

10. Oliwa z oliwek – to zdecydowanie jeden z najzdrowszych olejów.

Oliwa ta skutecznie obniży poziom cholesterolu, a także o ponad 40 % zmniejszy ryzyko zawału serca! Same korzyści, a do tego pyszny smak!

11. Zielone szparagi

Ten sezonowy przysmak używany w naprawdę wielu daniach to prawdziwy hit w walce z zatkanymi żyłami! Smacznego!

12. Brokuły – ale nie tylko!

Wszystkie zielone warzywa zawierają wysoką dawkę witaminy K – K jak układ Krwionośny! Jedz je regularnie dla zdrowia swoich żył.

13. Szpinak – warzywo znienawidzone przez przedszkolaki – zupełnie niepotrzebnie!

Ze szpinaku można przygotować wiele pysznych dań, które pomogą obniżyć ciśnienie krwi i zachwycą ilością żelaza – niezbędnego do prawidłowego funkcjonowania układu krwionośnego – a także potasu i kwasu foliowego.

14. Awokado

Pomaga utrzymać prawidłowy poziom cholesterolu, a także regulować ciśnienie krwi. Uwaga na kalorie!

15. Arbuz

Ten pyszny, orzeźwiający owoc pomoże nawilżyć organizm oraz poszerzyć naczynia krwionośne. Zdrowa i smaczna pychota!

16. Granat

Zarówno sok, jak i owoce są bardzo zdrowe! Dzięki nim poprawisz swoje krążenie krwi.

17. Kaki – zwane również persymoną.

Te przepyszne owoce to kolejne bogate źródło przeciwutleniaczy i witaminy A! Jedz na zdrowie!

18. Żurawina – jej naturalne barwniki działają ochronnie na naczynia krwionośne.

Dzięki regularnemu spożywaniu żurawiny – czy to w postaci owoców, czy soku – zmniejszysz ryzyko zawału serca nawet o 40 %!

Pyszności! Zobacz jak prosto jest dbać o swoje serce!

error: Treść zabezpieczona !!