Rwa kulszowa – Porady od fizjoterapeuty. Poznaj ćwiczenia, które przyniosą ulgę każdemu.

Jeśli zmagasz się z rwą kulszową to wykonując te 2 ćwiczenia szybko poczujesz ulgę. Rwa kulszowa to najdłuższy nerw znajdujący się w naszym ciele.

Zapalenie lub zacięcie tego nerwu powoduje ogromny ból i dyskomfort nawet podczas niewielkiego ruchu. Istnieją jednak specjalne ćwiczenia, które pomogą pozbyć się bólu. Dzięki dwóm ćwiczeniom będziesz w stanie łatwo złagodzić rwę kulszową w domu.

Czemu boli nerw kulszowy?

Jest wiele powodów, dla których w nerwie krzyżowym (kulszowym) może dojść do stanu zapalnego.

Najczęstsze przyczyny to:

  • cukrzyca
  • zatrucie lekami, truciznami, toksynami
  • podnoszenie ciężarów
  • nadużywanie alkoholu
  • częsta hipotermia
  • zaburzenia metaboliczne
  • częste przeciążenia kręgosłupa
  • stwardnienie rozsiane
  • choroby zakaźne (półpasiec, gruźlica, bruceloza)
  • niektóre choroby alergiczne i zakaźne

Ćwiczenia na bolesny nerw kulszowy i stan zapalny

ĆWICZENIE NUMER 1:

Połóż się na płaskiej, równej powierzchni. Ugnij kolana, następnie skrzyżuj nogi, podtrzymując je rękami. Pozostań w takiej pozycji przez 30 sekund lub dłużej. Następnie powróć do pozycji wyjściowej. Powtórz ćwiczenie 2 razy.

ĆWICZENIE NUMER 2:

Połóż się na równej, płaskiej powierzchni. Zegnij nogę, trzymaj ją obiema rękami i powoli skieruj ją jak najbliżej klatki piersiowej. Trzymaj nogę w tej pozycji przez 30 sekund. Powróć do pozycji pierwotnej i ćwiczenie powtórz 2 razy.

Ćwiczenia te można wykonywać w połączeniu lub pojedynczo. Są one zatwierdzone przez lekarzy oraz fizjoterapeutów i polecane pacjentom zmagającym się z rwa kulszową. Aby zapobiec chorobom związanym z uciskiem nerwu kulszowego, należy poświęcić jak najwięcej czasu na aktywność fizyczną. Mogą to być spacery, poranne ćwiczenia lub aktywność po pracy.

W przypadku nawracającego i nasilającego się bólu nie należy polegać tylko na samoleczeniu i udać się do lekarza.

error: Treść zabezpieczona !!