Rada neurochirurga: Nic nie pomaga mi bardziej – 4 ćwiczenia które łagodzą ból pleców w dosłownie kilka minut

Ból w plecach nie pozwala Ci skupić się na codziennych przyjemnościach ? Dzięki tym 4 ćwiczeniom w 10 minut pozbędziesz się tego uczucia.

Czy Ty również doświadczyłeś sytuacji, gdy zaplanowałeś cały dzień, każdy nawet najmniejszy element dopięty na ostatni guzik, nic nie ma prawa tego zepsuć, podczas gdy nagle, potworny ból w plecach sprawia, że wszystko, co zaplanowałeś, trzeba przełożyć na następny dzień ? Nie jesteś jedyny.

Problem ten dotyka aż 54% osób. Niestety w większości spowodowane jest to brakiem aktywności fizycznej, połączonej z nieodpowiednią dietą, co może skutkować nadwagą, w efekcie czego przesilony jest kręgosłup. Dzięki temu artykułowi zmienisz to w prosty sposób, który nie pochłonie całego wolnego czasu, jaki posiadasz.

O to 4 ćwiczenia, dzięki którym nie tylko pozbędziesz się bólu, ale wzmocnisz także mięśnie głębsze, które znakomicie wpływają na wzmocnienie kręgosłupa.

Ćwiczenie nr 1.

Połóż się na plecach i zegnij nogę. Złap prawe kolano i pociągnij prawą nogę do wyprostowanej pozycji. Nie zapominaj o dociskaniu łopatek do podłogi, jednocześnie owiń ramiona z tyłu uda. Jeśli poczułeś uczucie rozciągania mięśni z tyłu ud i łydek, to dobry znak. Powtórz to ćwiczenie 2 razy na każdą nogę, za każdym razem utrzymując ją 10 sekund w powietrzu. Ćwiczenia rozciągające mają pozytywny wpływ na wspomaganie innych części ciała.

Ćwiczenie nr 2.

Leżąc na plecach, przyciągnij ugięte nogi do klatki piersiowej, następnie owiń ramiona wokół kolan. Staraj się przyciągnąć nogi najbliżej jak potrafisz. Przy tym ćwiczeniu poczujesz silne napięcie w dolnej części pleców i ud.To ćwiczenie powtórz 2 razy po 20 sekund. Zwiększysz dzięki temu zakres ruchu dolnej części pleców, jednocześnie zapewniając zdrowy przepływ krwi.

Ćwiczenie nr 3.

Ponownie połóż się na ziemi. Chwytając za kolano lewą, zgięta nogę przyłóż do klatki piersiowej. Towarzyszyć temu ćwiczeniu powinno uczucie napięcia w biodrach i udach. Nie zapomnij o drugiej nodze. Na każdą z nich przypadają dwa powtórzenia po 20 sekund. Jest to podobne ćwiczenie do poprzedniego, jednak w tym ćwiczeniu wykorzystujesz ciężar ciała do rozluźnienia mięśni ud, i skorygowania kręgosłupa, i powiązanych mięśni.

Ćwiczenie nr 4.

Podczas ostatniego ćwiczenia połóż się na plecach. Lewą ręką uchwyć swoją prawą stopę, następnie przeciągając ją przez lewą stopę, przełóż ją na lewą stronę ziemi. Następnie obróć swoją głowę w prawo. Ręce zostaw swobodnie po bokach. Dzięki temu ćwiczeniu poczujesz, jak rozciągają się Twoje uda i plecy. Ćwiczenie to wykonaj 2 razy na każdą z nóg, pozostając 30 sekund w pozycji rozciągnięcia.

Są to ćwiczenia zalecane przez neurochirurgów. Jeśli w pracy spędzasz czas siedząc przed komputerem, stoisz w długich kolejkach na zakupach lub uprawiasz inną czynność, która powoduje ból pleców, poświęć tylko 10 minut na te ćwiczenia, a w szybkim czasie zauważysz pozytywne efekty.

error: Treść zabezpieczona !!