Ćwiczenia na kręgosłup remedium na jego ból – Nigdy byśmy nie uwierzyli, że prosty masaż stóp może to zrobić

Ćwiczenia na kręgosłup.

Znana terapeutka pochodząca z Czech przedstawiła idealny sposób jak rozluźnić odcinek szyjny kręgosłupa w zaledwie kilka minut. Zamiast szukać sprawdzonego kręgarza, zaoszczędzisz czas, robiąc tę czynność samemu w domu.

Nie jest to przyjemne, gdy zmagasz się z bólem kręgosłupa, czy innymi dolegliwościami, bądź skurczami. Pierwszym procesem, jaki należny wykonać to analiza swoich stóp! Brzmi dość niesłychanie, ale specjaliści w tej dziedzinie dość często mówią, że wszelkie problemy związane z kręgosłupem zaczynają się w stopach.

Dlatego dość istotne jest ich częste masowanie. Masaż działa na wybrane punkty, przez które odczuwamy ból. Nie uwierzysz, ale w stopach znajdują się takie miejsca, które odpowiadają za prawidłowy sen. Oglądaj je codzienne i zacznij na nie bardziej zwracać swoją uwagę, a poprawisz znacząco swój komfort życiowy.

Namaczanie w ciepłej wodzie z dodatkiem aromatycznych soli złagodzi obrzęk i zmęczenie. Przygotuj magiczną mieszankę. Do jej sporządzenia potrzebujesz 1-2 szklanki octu jabłkowego, który wlej do wody i zanurz w tym stopy. Trzymaj je do momentu, aż woda stanie się letnia. Jest to wspaniałe rozwiązanie po męczącym dniu pracy, gdy Twoje nogi są opuchnięte. Zapomnisz też o problemie nieprzyjemnego mrowienia.

 

Wykonaj proste ćwiczenia, które Cię zadziwią. Renomowani fizjoterapeuci przygotowali zestawy skutecznych ćwiczeń, które niwelują w znacznym stopniu ból nóg. Zapoznaj się z tymi metodami, po których zastosowaniu w ciągu paru sekund poczujesz ulgę.

1. Podniesienie pięty

Do wykonania tego manewru będziesz potrzebować krzesła. Stań za nim i złap je obiema rękami. Jedna noga powinna być zgięta, tak aby udo i łydka tworzyły kąt prosty. Unieś delikatnie drugą, tak by cały ciężar został przerzucony na palce. Wznieś dłonie, tak by palce były wyprostowane.

Odstaw nogę do pozycji wyjściowej. Zaleca się powarzenie tej figury od 10 do 15 razy na każdą kończynę. Ma to za zadanie złagodzić ból, a systematyczne jego wykonywanie wzmocni mięśnie kolan.

2. Chodzenie na palcach

Jest to banalnie proste, a jakie niesie przy tym korzyści. Wystarczy, że pod czas wykonywania podstawowych czynności w domu będziesz się tak poruszać. Spaceruj na palcach około 10 – 15 minut, a jeśli dasz radę wytrzymać, to wydłuż ten proces. Wzmocnisz stopy i zapomnisz o skurczach.

3. Okręgi wykonywane palcami od stóp

Najwięcej cierpią po codziennym wysiłku nasze kostki. To na nich spoczywa cały ciężar ciała. Dobrze jest, więc je wzmocnić. W pozycji siedzącej lub stojącej unieś stopę, wyciągnij ją do przodku i kręć okręgi. 10 razy w jedną stronę – 10 razy w drugą.

4. Ćwiczenie z oporem.

Tu potrzebna będzie elastyczna tkanina lub zaopatrz się w specjalne gumy do ćwiczeń. Jednym końcem owiń ją wokół stabilnego mebla, usiądź wygodnie i zegnij nogę w kolanie. Drugą stronę gumy zaczep na stopie. Staraj się powoli i dokładnie przyciągać tkaninę do siebie. Jak i przy reszcie wymienionych ćwiczeń powtórz daną czynność 10 do 15 razy. Wyrobisz swoje łydki i wewnętrzną część ud.

5. Sposób na zdrowe stopy.

To ćwiczenie dość często wykonywaliśmy w dzieciństwie. Zginaj palce od stóp tak, aby jak najmocniej przyciągnąć je do wewnętrznej strony. Pomoże Ci w tym ołówek. Połóż go na podłodze i spróbuj podnieść za pomocą palców od nóg. Ma to wpływ na skurcze i przeszywający ból. Powtórz zadanie 15 razy.

6. Masuj stopy za pomocą piłeczki.

Idealna będzie piłka tenisowa, ponieważ jest twarda. Nadepnij na nią i subtelnie przesuwaj po całej okolicy stopy, począwszy od pięt, a kończąc na palcach. To miła i relaksująca metoda, którą warto robić zaraz przed pójściem spać. Możesz ją stosować podczas oglądania ulubionego serialu w telewizji.

Akupresura, czyli punkty, dzięki którym zaznasz ulgę.

Po ciężkim i długim dniu większość z nas odczuwa ból kończyn dolnych. W szczególności Panie, które większość dnia poruszają się na szpilach. By temu zaradzić połóż pace rąk na punkcikach przedstawionych na obrazku. Delikatnie je masuj. Dzięki temu rozluźnisz także odcinek szyjny kręgosłupa.

error: Treść zabezpieczona !!